Опис основних видів і способів розкручення web-сайту. Опис різноманітних факторів, які впливають на позицію отриманих сторінок web-сайту при пошуковому запиті.
PageRank це один з основних зовнішніх показників сайту, що значно впливає на популярність Вашого ресурсу в Інтернеті й істотно впливає на потенційний дохід який Ви можете одержувати (наприклад, продаючи посилання на сторінках Вашого сайту).
У цій статті я хочу детально описати всі моменти, які стосуються PageRank від Google.
Що таке PageRank і для чого він потрібний?
Як відомо, PageRank - чисельний показник відносної авторитетності сторінки сайту серед всіх інших сторінок інтернету, використовуваний пошуковою машиною Google. В основі PageRank лежить принцип обчислення в наукових колах авторитетності вченого по тому, хто і як часто з інших вчених посилається на роботи даного. Особливості PageRank:
- показник привласнюється не ресурсу в цілому, а окремій сторінці сайту (як правило, найбільший рівень PageRank має головна сторінка, тому що найбільша кількості посилань саме на неї);
- посилання, що веде зі сторінки, не зменшує PageRank (статичну вагу) цієї сторінки;
- рівень PageRank не впливає на релевантність сторінки, тобто вона не буде попадати на перші позиції по пошукових запитах, тільки тому що вона має більше ваги. Якоюсь мірою це звичайно впливає, на позицію, але Google віддає перевагу якісному змісту сторінки, що відповідає пошуковому запиту
Для чого ж тоді потрібний PageRank? Адже він не впливає на релевантність.
Веб-майстрам він необхідний для збільшення вартості розміщення посилань на їхні ресурси. Якщо ціна посилання на сторінці (не головної) з PR = 0 коштує максимум до 10 центів, то з PR = 4 коштує в рази більше.
Також, високий рівень PageRank свідчить про авторитетність сторінки, її повного сприйняття пошуковою системою Google. Сукупність таких сторінок дозволяє Google формувати тематичну думку про ресурс. Не буду стверджувати, але я гадаю, що Google досить часто не знайшовши конкретної запроханої інформації, видає у відповіді близькі тематичні ресурси й відповідно ранжує їх залежно від рівня PageRank. Як би підказуючи користувачеві де він би міг знайти інформацію, що цікавить його
Як обчислити PageRank?
Щоб обчислити PageRank для сторінки, необхідно врахувати всі внутрішні й зовнішні посилання на цю сторінку:
- чим більше зовнішніх посилань на сторінку, тим більше ваги PageRank передається цій сторінці;
- чим більше внутрішніх посилань на сторінці (у тому числі зовнішні на інші ресурси), тим більше вага PageRank розпорошується по кожному посиланню рівномірно. У такий спосіб всі посилання одержать однакову вагу
Виходячи із цього, Ви повинні створити внутрішню перелінковку сайту, у такий спосіб, щоб PageRank передавався всім сторінкам, але не відразу, а по ланцюжку. І чим довший ланцюжок, тим більше ваги одержать сторінки в ньому (заборонити передачу PageRank посиланням можна додавши в них атрибут rel=nofollow).
Для обчислення PageRank для сторінки можна використовувати наступне рівняння:
PR() - PageRank сторінки у вигляді числового числа (число із плаваючою крапкою); A - сторінка, PageRank якої ми визначаємо; t1...tn - сторінки, що посилаються на сторінку A; C - кількість вихідних посилань зі сторінки А; d - коефіцієнт гасіння ваги, зазвичай вважається 0,85.
Сторінка передає значення PageRank всім сторінкам, на яку вона посилається. При цьому, значення PageRank обчислюється як власна величина PageRank цієї сторінки помножена на 0,85. Потім, ця величина розподіляється рівномірно між всіма сторінками, на які вона посилається.
Таким чином, купуючи посилання на інших сторінках враховуйте 2 фактора:
- рівень PageRank;
- кількість вихідних посилань.
За допомогою таблиці можна приблизно розрахувати, який PageRank одержить наша сторінка при певній кількості посилань на неї: