Опис основних видів і способів розкручення web-сайту. Опис різноманітних факторів, які впливають на позицію отриманих сторінок web-сайту при пошуковому запиті.
Як Ви знаєте, більшість посилань на Ваш сайт прямі, тобто посилаються на вашу головну сторінку сайту, саме тому головна сторінка має найвищу статичну вагу. Внутрішня перелінковка необхідна для рівномірного розподілу загальної статичної ваги між всіма сторінками сайту. Таким чином, замість високих позицій однієї головної сторінки сайту в пошукових запитах (які, не забувайте, є різноплановими й охопити всі ключові слова й словосполучення одна сторінка не може) статична вага розподіляється між внутрішніми сторінками сайту й, відповідно підвищує позиції сторінок сайту з вузько направленою тематикою, що і має інтерес для користувача
Внутрішня перелінковка - метод оптимізації, що дає можливість поліпшити позиції сайту по великій кількості пошукових запитів за рахунок внутрішніх ресурсів сайту. Суть методу полягає в збільшенні статичної ваги сторінок, що розраховують і використовують його значення при складанні позицій сторінки в запитах більшість пошукових систем
Статична вага сторінки - міра авторитетності певної сторінки в пошуковій машині. У різних пошукових машинах статична вага називається по різному. Приміром, в Google вона називається Page Rank, а в Яндексі - віц (тіц).
Кожна пошукова система має свій алгоритм розрахунку статичної ваги, але всі вони дотримуються наступних правил:
- чим більше посилань веде на сторінку, тим більше статична вага сторінки;
- чим більше вага сторінки, тим більша вагу вона передає по посиланню;
- посилання, що веде зі сторінки, не зменшує статичну вагу цієї сторінки
На замітку: для ефективної внутрішньої перелінковки Ви можете використовувати тег "nofollow" в середині сайту, вказівка Googlebot, на які сторінки необхідно перейти з інших сторінок. Це механізм, що дозволяє веб-майстрам модифікувати потік PageRank на рівні посилань. Посилання з атрибутом "nofollow" не попадають у список посилань Google. А метатег "nofollow" робить точно таку ж дію, але вже на рівні сторінки
Отже, наше завдання зосередити основну статичну вагу на сторінках, які ми оптимізуємо під пошукові запити.
Відразу обмовимося, що зв”язування (перелінковка) не має прямого відношення до навігації. Ви можете додавати додаткові посилання для зручності роботи відвідувачів, але робити це потрібно не прямими HTML посиланнями. Наприклад, це можна зробити за допомогою Java Script. Розрахуємо Page Rank.
Як видно на малюнку, максимальну вагу одержали сторінки другого рівня. І це зрозуміло, на кожну з них посилається три сторінки. Ледве меншу вагу одержала головна сторінка, на неї посилається дві сторінки. І мало одержали наші оптимізуючі сторінки, тому, що на кожну з них посилається всього лише одна сторінка. Як же можна збільшити вагу кінцевих сторінок? Відповідь - направити на них додаткові посилання. Для цього, виходячи зі сформульованих вище принципів, на перший погляд доцільно поставити посилання з головної сторінки й із всіх сторінок з рубриками на кожну оптимізуючу сторінку. А також, з кожної кінцевої сторінки на всі інші кінцеві сторінки. Оптимальний варіант перелінковки ми одержимо, якщо зробимо її у вигляді кільця, тоді кожна сторінка буде передавати свою вагу іншій сторінки й так по колу, без распорошення статичної ваги
Результат вийшов непоганий, можна спробувати забрати зворотні посилання з оптимізуючих сторінок
Вся справа в “кільці”. Коли ми взяли сторінки в “кільце” кожна оптимізуюча сторінка стала передавати свою вагу іншій сторінці, що передається ще й сторінці другого рівня, тобто ділиться між ними. Коли ми забрали зворотне посилання, вся вага стала віддаватися сторінці “сусідові”, залишаючись, таким чином, в “кільці”.
У такий спосіб - ви можете керувати внутрішньою перелінковкою свого сайту за допомогою посилань із атрибутом "nofollow" для переміщення статичної ваги до потрібних сторінок. На сайті статична вага повинен зосереджуватись на інформаційних сторінках цікавих користувачеві, це забезпечить Вам найбільшу кількість відвідувачів, а також, ріст PR ваших оптимізуючих сторінок.
Враховуйте, що чим більше посилань на сторінці (це також відноситься й до сайту-донора, з якого ставиться беклінк на Ваш сайт), тим менша вага передається одним посиланням. Посилання, розміщені всередині тегу <noindex>...</noindex> пошуковою системою Яндекс не індексуються, через лінки, з додатковим атрибутом rel="nofollow" (або замкнені в тег <nofollow>...</nofollow>) PageRank Google не передається.
Більш детальніше дізнатися про атрибут rel="nofollow" Ви можете на сторінці Google: http://google.ru/support/webmasters/bin/answer.py?hl=ru&answer=96569.