Опис основних видів і способів розкручення web-сайту. Опис різноманітних факторів, які впливають на позицію отриманих сторінок web-сайту при пошуковому запиті.
При просуванні сайту важливу роль відіграє обмін посиланнями. Це один з повільних, але найбільш ефективних способів розкручування сайту. Важливо також розуміти, для чого використовується обмін посиланнями. Він потрібний винятково для збільшення тІЦ (індекс цитування Яндекса) і PR (PageRank показник авторитетності Google). Однак, якщо Ви хочете підвищити відвідуваність свого сайту за допомогою обміну посиланнями то, як показує практика, це помилкова думка й такий спосіб не буде ефективним.
Що таке тІЦ і PR? Навіщо вони потрібні?
Запитаєте: навіщо мені тІЦ і PR? Відповідь: щоб бути в перших місцях знайдених сторінок пошуку в пошукові системах
Якщо ваш сайт перебуває на першій сторінці рейтингу, наприклад Рамблера, то це вагомо збільшить кількість відвідувачів Вашого сайту: від декількох десятків до декількох сотень відвідувачів в день. PageRank - чисельний показник відносної авторитетності сторінки сайту серед всіх інших сторінок інтернету, використовуваний пошуковою машиною Google. В основі PageRank лежить принцип обчислення в наукових колах авторитетності вченого по тому, хто і як часто з інших учених посилається на його роботи. PageRank - історично перший досвід застосування технології, у результаті якого пошукова машина Google стала найвідомішою у світі пошукової машиною ВІЦ (виважений індекс цитування) - аналог PageRank, використовуваний пошуковою машиною Яндекс. Через особливості охоплення інтернету Яндексом дозволяє оцінювати авторитетність ресурсу в російськомовному сегменті інтернету. Є твердження, що ВІЦ використовується в алгоритмах ранжирування результатів пошуку Яндекса. На сьогоднішній день одержати для сторінки сайту чисельне значення ВІЦ неможливо. ТІЦ (тематичний індекс цитування) - розвиток Яндексом ідеї обчислення ІЦ. ТІЦ відрізняється від ВІЦ тим, що розраховується в цілому для ресурсу, а також показує авторитетність не стосовно всього інтернету, а стосовно тематично близьких ресурсів
Види обміну посиланнями
Існують такі види обміну посиланнями:
- одностороннє пряме посилання (посилання розташовується тільки на одному сайті в однобічному порядку). Такі посилання є найціннішими, особливо якщо ІЦ сайту, на якому встановлено посилання, значний;
- двостороннє (перехресне) посилання. Такі посилання пошукові системи не оцінюють високо, тому що тут проглядається підтекст хоч і припустимих, але навмисних дій по підвищенню ІЦ Web-ресурсу
- кільцеві (кругові) посилання (коли кількість сайтів, які обмінюються посиланнями більше двох при цьому відсутні перехресні посилання, наприклад, "сайт А (посилання) --> сайт В (у свою чергу) --> сайт С (замикає кільце) --> сайт А"). Такі посилання, можна зрівняти по цінності з однобічними посиланнями. Як правило, Web-мастера, що мають кілька сайтів активно використовують цю схему.
Існує практика створення сайтів-близнюків (близьких по тематиці й змісту) на різних піддоменах одного хоста. При цьому, якщо відсутні взаємні посилання, пошукові системи розрізняють ці сайти як окремі й привласнюють їм різні незалежні показники. У таких випадках кільцеві посилання є дуже ефективними.
Як правильно скласти посилання?
У тексті посилання повинні обов"язково міститись цільові слова й словосполучення, причому послідовність цих слів бажано іноді змінювати, без втрати значення змісту. Пошукові системи більше цінують якщо ключові слова зустрічаються в тексті посилань у різноманітній послідовності
Правила обміну посиланнями
Дотримуючись правил правильного обміну посиланнями Ви досягнете набагато більшої ефективності й витратите менше часу:
- посилання повинні бути прямі без яких-небудь додаткових параметрів (наприклад, http://site.ua);
- обмінюйтеся посиланнями із сайтами, які мають подібну до Вашого сайту тематику. Наприклад, до тематики "будівництво" близькою буде вважатися тематика "нерухомість", але ніяк не "туризм" або "знайомства";
- сайти з якими Ви обмінюєтеся повинні мати не нульовий тІЦ (перевірити можна пройшовши по посиланню "http://search.yaca.yandex.ru/yca/cy/ch/site.ua", де site.ua - ім"я сайту;
- небажано обмінюватись посиланнями із сайтами, які є Вашими конкурентами;
- глибина сторінки на якій буде перебувати посилання на Ваш сайт не повинна бути більше 3 переходів, (наприклад, Головна сторінка -> Каталог ресурсів -> Розділ каталогу -> Сторінка з Вашим посиланням) інакше пошуковий робот її не проіндексує;
- посилання на Ваш сайт не повинні бути розміщені на "смітнику" посилань. Зовнішніх посилань не повинно бути більше 30-35, інакше пошукова система проіндексувавши сторінку визначить її як "не інформативну";
- бувають моменти коли Ви ставите посилання на сайт, а одержуєте зворотну із субдомена даного сайту (наприклад, Ви поставили посилання на "http://site.ua", а у відповідь одержали з "http://link.site.ua"). Це різні сайти й такий обмін має сенс якщо тІЦ "http://link.site.ua" відмінний від нуля
Однак, після того як Ви зробили взаємний обмін посиланнями Вам необхідно також перевірити їхню дієздатність, інакше від них не буде ніякої користі. Для цього Вам необхідно:
- періодично перевіряти наявність посилань (іноді у зв"язку з технічними проблемами вони зникають, а іноді деякі "партнери" видаляють їх відразу через кілька днів, розраховуючи одержати одностороннє посилання й на Вашу непоінформованість);
- періодично перевіряти індексацію сторінки (індексація відбувається раз в 2-3 тижні) з Вашим посиланням. Перевірити індексацію сторінки можна в Яндексе.